22 Haziran 2014 Pazar

"Uyumsuz- VERONICA ROTH" Kitap Yorumu



                                                              
                            

 Kitap Adı: Uyumsuz
Orjinal Adı: Divergenet
Seri Adı: Uyumsuz
Kitap Yazarı: Veronica Roth
Seri Adı: Divergenet #1
Çevirmen: Uğur Mehter
 Yayınevi: Artemis



Arka Kapak:

TEK BİR SEÇİM
ARKADAŞLARINI BELİRLER


TEK BİR SEÇİM
İNANÇLARINI TANIMLAR


TEK BİR SEÇİM
SADAKATİNİ ŞEKİLLENDİRİR


HEM DE SONSUZA KADAR


TEK BİR SEÇİM
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.


Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.
Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.
Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.



Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!






Benim Yorumum


    Beatrice Pior, Dostluk, Fedakarlık, Dürüstlük, Cesurluk, Bilgelik adlı beş topluluktan biri olan Fedakarlıkta yaşan 16 yaşında genç bir kızdır. 

     Her birey 16 yaşına geldiğinde ömrü boyunca yaşamak istediği topluluğu seçmeye hak kazanır ve bunun için  "Yetenek Sınavı" adın da bir sınava girerler. 

     Girdikleri sınavların sonucu olarak yanlız üç son vardır:


  • Ya beş topluluktan biri çıkacak
  • Ya Topluluksuz kalacak
  • ya da bir "Uyumsuz" olacaktır.

     Beatrice bu sınava girdiğinde sonuç olarak  Bilgelik, Cesurluk ve Fedakarlık çıkmıştır. Bu tek bir şeyi ifade etmektedir. Beatrice bir uyumsuzdur.

     Beatrice seçim günü geldiğinde tıpkı Bilgelik'i seçen abisi Caleb gibi o da topluluğunu terk etmiş ve Cesurluk'u seçmiştir. 

     Cesurluk eğitimi sırasında çatıdan ilk atlayan olmasının şerefine Beatrice istediği adı seçebilmektedir. Ve o da Beatrice'nin kısaltması olan Tris'i seçer. 

    Eğitimin ilk aşaması  -fiziksel aktivite,dövüş- uyumsuzluğunu belli etmiyecek şekilde geçecektir. Ancak asıl sorun eğitimin ikinci ve üçüncü aşamasında başlar.

     Bir de çoğu kitabın vazgeçilmezi  bad boyvari namı değer Dört(Four yada ne derseniz :DDD) Kendisi 18 yaşında seksi, çok yaklaşınca burnunun üzerindeki çilleri görebileceğiniz, insana ders vermek için kulağına bıçak fırlatan (tabii ki gelmesini istediği yeri tutturdu ayrıca merak etmeyin kimsenin kulağı kopmadı :D) perfect insan tanesi olarak tanımlanabilir ancak Dört'e karşı en başlarda gösterdiğim fangirllüğüm maalesef ki kitabın sonunda bitti :(( Nedenini bende bilmiyorum gerçekten bir anda soğudum .s.s

     Ayrıca kitap okuduğum en iyi distopya kitaplarından biri. Gerçekten. Listenizin en başında yer alması ve üstünü bir an önce çizmeniz gereken distopyalaradan. 

     Kitabın konusu "On yıl düşünsem aklıma gelmez" diyeceğim konulardan.  Her ne kadar kitabın bazı yerlerini Harry Potter'e benzediği fikrine kapılsam da kitabın marjinalliğini koruduğunu düşünüyorum. 

    Peki bu kitabın hiç olumsuz yönü yok mu? 
    
     Tabii ki var. Mesela kitabın sonunda Dördün "Ah benim Trisciğim gelmiş hemen uyanmalı, onu öpmeli ve dünyayı kurtarmak için ona yardım etmeliğim" moduna geçmesini aşırı yadırgadım veya Tris'in ölümler karşısında daha fazla tepki vermesini beklerdim. Tamam yazarın yarattığı güçlü kadın -ya da kız- karakterini gerçekten sevdim ki zaten  "Ben yardıma muhtaç zavallı 16 yaşında bir kızım" tipi bir karakter kitaba yakışmazdı. Tris'in kararlılığı ve cesurluğu çoğu kitapta aradığım kadın karakter şekli. Ancak bu kadar güçlü olmasını da beklemiyordum :DD

    Ancak kitap hala okuma listenizin en üstünde olmalı ve üstünü biran önce çizmelisiniz :DD

  

ALINTILAR:


"Senin derdin ne? Eğlence olsun diye şehir haritasını mı ezberledin?" diyor Christina. 
"Evet," diyor Will şaşkın şaşkın. "Sen ezberlemedin mi?"
(Christina ve Will, sayfa. 131)


"Sana yardım etmeye çalışıyorım," diyor, "ama sen yardım almayı sürekli reddediyorsun."
"Ah tabii. Yardımların," diyorum. "Kulağımı bıçaklamak, sürekli dalga geçmek, başkasına bağırmadığın kadar bağırmak... Eksik olma."
(Tris ve Dört, sayfa. 323)






   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...