25 Temmuz 2014 Cuma

"Kuralsız-Veronica Roth" Kitap Yorumu



Kitap Adı: Kuralsız
Özgün Adı: Insurgent
Seri Adı: Uyumsuz(#2)
Kitap Yazarı: Veronica Roth
Çevirmen Adı: Uğur Mether
Sayfa Sayısı: 504
Yayınevi: Artemis Yayınları


Arka Kapak

Tek bir seçim
Fedakarlık gerektirir

Tek bir fedakarlık
Kayıp getirir

Tek bir kayıp
Sorumluluk haline gelir

Tek bir sorumluluk
Savaş demektir

Tek bir seçim
Seni yok edebilir

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.





Benim Yorumum


   Öncelikle kitabın üzerinden bayağı bir zaman geçti bu yüzden fazlasıyla kısa bir yorum olma ihtimali oldukça yüksek. Diğer bir öncelik ise: Bu yorum fazlasıyla hayıflanma içerebilir.! Kimseyi etkilemek istemem.

     Gelelim yorumumuza... Veronica canım n'aptın sen? Uyumsuzu gerçekten çok beğenmiştim. Her ne kadar dört ile aralarında olan aşk beni pek bağlamasa da kitabın konusu ve gidişatı oldukça ilgi çekiciydi. Ama bu? Bu kitap Uyumsuz'dan sonra kesinlikle hayal kırıklığıydı. 
     Hadi desek geçiş kitabıydı. O yüzden çok şaşalı olayların olması beklenemez. Ama öyle de değildi ki! Kitapta 1 saniye aksiyon azalmıyor, devamlı düşünceler, entrikalar falan filan var. Tamam eyvallah. Ama bunca olay bu kadar az akıcı mı anlatılır? Bir ana karakter bu kadar mı uyuz ve sinir bozucu olabilir?
    Ayrıca başka hoşuma gitmeyen şey ise: "Tris çok akıllı her şeyi çözdü ama etrafındakiler salak "havasıydı.

    Santim santim kaydırarak elimi arkaya götürüyorum, silahı enseme dayayan asker farkına bile varmıyor.

  Bu adam kör mü? Nasıl fark etmiyor?

  Beni sinir eden bir başka şey ise, Tris önce büyük bir öldürme arzusundan bahsedip, 3-5 satır sonra "Ne kadar nefret etsem de onu öldürmek istemiyorum" demesi sinir krizi geçirmeme sebebiyet veriyor. Tamam birini öldürmek kolay bir şey değil diyerek bunu sindirsek bu sefer ortaya Tris'in ergenlik halleri çıkıyor.

  Gerçekten sinir bozucu ve elime aldığımda 10 sayfayı zor okuduğum bir kitap oldu benim için. 
  Bunca olumsuz şeyin arasında hiç mi olumlu bir yön yok peki?
  Var. Kitabın sonunda açıklanan büyük sır. Sırf bu yüzden Yandaş'ı alıp okumayı planlıyorum ancak hep ertelediğimi fark ettim. Bir daha ki veya ondan sonra ki kitap alışverişimde umarım alırım. Ama Yandaş için de çok kötü yorumlar okuyorum. Artık onu ne kadar sürede okurum bilmiyorum. Büyük ihtimalle araya başka kitaplarda sıkıştırırım.

  Dört, olay örgüsü vs. hakkında yorum yapamayacağım. Hatırladıklarım sadece kitabı okurken hissettiğim duygular ve kitabın sonunda ki - her ne kadar bilsem de (spoilder yemiştim)- sırrın sebebiyet verdiği heyecan. O yüzden bu kadar şimdi puana geçelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...